KAUNIS ÄITI

Äidit joiden pitäisi erityisesti tulla kuulluksi, nähdyksi omaa vahvuuttaan, KAUNEUTTAAN, aistien. Ei vain katseen, vaan myös liikkeen ja tunteen tasolla sekä sosiaalisesti toisten ympäröimänä. Äidit, joille jokaiselle soisin pienen oman hetken.

Miten minusta tuli äitiysfysioterapeutti?

Ollessani raskaana ja saadessamme ihanan esikoisemme keväällä 2015, sain ensi kertaa todeta, että julkisenpuolen palvelut eivät joka kunnassa ole samanlaiset. Siinä missä Akaassa fysioterapia toimintamme on hyvin kytköksissä neuvolan ja koulun kanssa, ei vastaavasti näin Hämeenlinnassa ollut.

Rauhoittava kosketus

Ihmisen luontainen kosketuksen tarve alkaa kohdusta jatkuen kuolemaan saakka.

Syksy 2017

Elokuun viilenevät illat tuovat sanoman kesän taittumisesta syksyksi. Syksy tuo mukanaan uutta ja vanhaa. Lauran liike siirtyy uusiin kokoNaisuus- tiloihin tuottamaan palvelunsa. Tilat sijaitsevat aivan Hämeenlinnan torin vieressä, katutasossa, osoitteessa Sibeliuksenkatu 4. Tiloissa hyörivät päätoimisemmin Tanja (kätilö/urheiluhieroja) ja Niina (urheiluhieroja). Syksyllä palveluistani löytyy Raskausajan Kantava kosketus – valmennus, joka on päivittynyt 1 pvä kestoiseksi keskittyen … Jatka artikkeliin Syksy 2017

Vauvahieronta

Kantava kosketus vauvahierontakurssi Hämeenlinnassa 0-6 kk ikäisille vauvoille

Puhise ja puhku

Muista hengittää! Tämän hyvinkin itsestään selvältä kuulostavan lausahduksen olet saattanut kuulla eri tilanteissa tai olet lausunut sen itsellesi. Hengittäminen on täällä pallolla tallustamisen elinehto. Taloudellisesti tehtäväessä se kuluttaa vain 5% kokonaisenergian kulutuksestamme. Hengitettäessä sisään täytämme keuhkot ja hengittäessä ulos tyhjennämme ne. Vai tapahtuuko näin? Taloudellisesti tehokkaan sisäänhengityksen huomaamme ulkoisesti siitä, että ylävatsa kohoaa. Tällöin pallea … Jatka artikkeliin Puhise ja puhku

Pala liikuntapiirakkaa

Liikuntapiirakka. Kuulostaakos sana tutulta. Ensimmäinen liikuntapiirakka lanseerattiin vuonna 2004 ja sitä muutettiin "parempaan" piirakkamuotoon vuonna 2009. Silti hyvin monelle suomalainen liikuntapiirakka on tuntematon,  vaikkakin sen sisältö saattaakin olla tuttu. Liiku ainakin 10 min kerrallaan tai puoli tuntia 5xvko:ssa Muista myös lihaskunto ja -huolto Olet saattanut kuulla  nämä ohjeet, jotka sisältyvät aikuisille suunnattuun liikuntapiirakkaan. Liikuntapiirakka kuvantaa viikottaisen … Jatka artikkeliin Pala liikuntapiirakkaa

Ryhtiliike

Maanantai on hyvä päivä aloittaa ryhtiliikkeellä. Pysyvimmät muutokset lähtevät pienistä teoista, joista muodostuu toistuessaan hyviä tapoja arkeen. Tänään vinkkaankin erinomaisesta liikkeestä, joka auttaa ryhdin paremmassa hallinnassa. Etenkin, kun työmme ja askareemme suuntautuvat usein eteen ja jopa alaspäin. Kyseessä on käsien pyörittely! Tämä hyvin yksinkertainen liike auttaa ylläpitämään pallomaisen olkanivelemme kunnossa venyttäen samalla dynaamisesti hartiarenkaan ja … Jatka artikkeliin Ryhtiliike