Ryhtiliike

Maanantai on hyvä päivä aloittaa ryhtiliikkeellä. Pysyvimmät muutokset lähtevät pienistä teoista, joista muodostuu toistuessaan hyviä tapoja arkeen. Tänään vinkkaankin erinomaisesta liikkeestä, joka auttaa ryhdin paremmassa hallinnassa. Etenkin, kun työmme ja askareemme suuntautuvat usein eteen ja jopa alaspäin.

Kyseessä on käsien pyörittely!

Tämä hyvin yksinkertainen liike auttaa ylläpitämään pallomaisen olkanivelemme kunnossa venyttäen samalla dynaamisesti hartiarenkaan ja rinnan alueen lihaksia. Liikkeessä ihaninta on se, että sen voi tehdä istuen, seisten tai liikkeessä.

bty

Suorista itsesi. Vie vuorokäsi ylös peukalo edellä. Vartalon saat liikkeeseen hyvin mukaan kun seuraat katseella kätesi liikettä. Tämä myös helpottaa käden ojennusta. Tee omien rajoitusten mukaan. Muista pyörittää sekä eteen että taaksepäin!

****

Työpäivän jälkeen lisätehoa liikkeen rentouttavaan vaikutukseen antaa hengityksen ottaminen mukaan liikkeeseen. Hengitä siis sisään kun viet kättä ylöspäin ja päästä se takaisin kylkeen pitkän uloshengityksen aikana. 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s